"Download konnte nicht eingerichtet werden: Task is already in progress" - gelogen ;o)

Hallo, ich habe den neuesten Seafile-Client laufen. Jetzt hat er die eingerichteten Syncs “vergessen”, es gibt einfach keine mehr. Wenn ich sie neu einrichten möchte, kommt diese Fehlermeldung:

" Download konnte nicht eingerichtet werden: Task is already in progress"

Hat jemand eine Idee, was da passiert und wir ich das gelöst bekomme?

I recall this post of yours: Seafile Client 8.0.7. not working on MacOS 12.4. Monterey

So you managed to install the client and now, after a few days of operation, it “forgot” your libraries. Is this what happened? Or are we talking different machines?

This is what I would do - proceed to the next if the previous step did not prove successful:

  • Shutdown the client entirely
  • Uninstall client (using Trashbin on Mac or Windows Settings on Windows 10/11) and reinstall it
  • Uninstall client, purge app directory manually, and reinstall client

Hi RDB, what i did i checked the “keep syncing even if …”-boxes and it worked (again).

Glad you could fix it with all but no effort.